REKLAMA
Znaleziono 7459 wyników
Przebudowa stacji kolejowej Olkuszinwestycja
Pokaż inwestycję
Przebudowa stacji kolejowej Olkusz
Olkusz, Składowa 2a
[Wrocław] Na Gądowie Małym powstaje wyjątkowe osiedle. Przyjdź na Dni Otwarte!artykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Na Gądowie Małym powstaje wyjątkowe osiedle. Przyjdź na Dni Otwarte!
Marzysz o mieszkaniu na kameralnym, a jednocześnie świetnie skomunikowanym i samowystarczalnym osied...
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na zabytkowej stacji w Bytomiu. Hala peronowa ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA korygują błędy w projektach inwestycyjnych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zidentyfikowały błędy projektowe w dokumentacji przygotowanej przez wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej. Przeprowadzone analizy, wynikające z porównań pierwotnych założeń projektowych z rzeczywistymi efektami realizowanych inwestycji, wykazały nieprawidłowości, które zaniżały prędkość pociągów po modernizacji. W odpowiedzi na te problemy, władze spółki podjęły działania naprawcze, które pozwolą na wykorzystanie potencjału modernizowanych odcinków i umożliwią szybszy ruch pociągów. Zidentyfikowane błędy projektowe nie wpłynęły na bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale przyczyniły się do obniżenia parametrów linii kolejowej.
W 2029 r. pojedziemy koleją odbudowaną linią z Bytomia do Rudy Śląskiej i Zabrzaartykuł
Pokaż artykuł
W 2029 r. pojedziemy koleją odbudowaną linią z Bytomia do Rudy Śląskiej i Zabrza
Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torowiska, przebudowa i budowa obiektów infrastruktury kolejowej, budowa wiaduktów, dwóch łącznic i przystanków kolejowych. To najważniejsze prace, jakie konieczne są do wykonania, aby odbudować połączenie kolejowe z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzia i Zabrza. Ten jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem kolei w Bytomiu realizowany jest przez PKP PLK i Miasto Bytom, które pozyskało na realizację tego projektu środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w kwocie 600 tys. zł.
Pułaskiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
Pułaskiego
Wrocław, Krzyki, Pułaskiego
Kraków Bonarkainwestycja
Pokaż inwestycję
Kraków Bonarka
Kraków, Podgórze, Tischnera
[Kraków] Apartamentowiec "Słomiana 14"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Apartamentowiec "Słomiana 14"
Kraków, Podgórze, Słomiana 14
Pierwszy tramwaj dojechał do Miasteczka Wilanów [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pierwszy tramwaj dojechał do Miasteczka Wilanów [FILM+ZDJĘCIA]
W poniedziałek, 14 października nastąpił historyczny moment w dziejach komunikacji tramwajowej w Warszawie. Tego dnia pierwszy tramwaj dojechał do końcowego przystanku przy ul. Branickiego w Wilanowie. Był to wóz pomiarowy Tramwajów Warszawskich, który sprawdzał sieć trakcyjną na całym nowym odcinku. Teraz spółka przechodzi do fazy intensywnych testów wybudowanej infrastruktury. Jeśli jazdy próbne przebiegną pomyślnie, to pasażerowie pojadą nową trasą na przełomie października i listopada.
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów [ZDJĘCIA]
Kończy się główny etap modernizacji stacji Kraków Bieżanów. 12 marca podróżni skorzystają z kolejnych pozytywnych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na krakowskiej linii średnicowej. Czekają na nich wygodniejsze i łatwiej dostępne perony, wyposażone w nowoczesny system informacji. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości organizacji ruchu pociągów. Projekt za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
[śląskie] Wybrano najlepszą przestrzeń publiczną województwa śląskiegoartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Wybrano najlepszą przestrzeń publiczną województwa śląskiego
Rozstrzygnięto tegoroczną edycję konkursu na ,,Najlepszą Przestrzeń Publiczną Województwa Śląskiego"...
Rewitalizacja Górki Pafawaginwestycja
Pokaż inwestycję
Rewitalizacja Górki Pafawag
Wrocław, Fabryczna, Krucza
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowejartykuł
Pokaż artykuł
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Prędkość eksploatacyjna do 250 km/h, dwa systemy zasilania, system informacji pasażerskiej uwzględniający dane lotniskowe, energooszczędność i komfort – m.in. takie wymagania będą musiały spełnić pociągi dla linii Kolei Dużych Prędkości. Spółka taborowa CPK zakupi ponad 100 elektrycznych składów zespolonych, które będą następnie wynajmowane przewoźnikom w ramach tzw. poolu taborowego. Uchwała taborowa CPK została przyjęta przez rząd.
Metro na Bemowie – tunele gotowe, pora na tory i perony artykuł
Pokaż artykuł
Metro na Bemowie – tunele gotowe, pora na tory i perony
Dziś wczesnym popołudniem tarcze TBM Anna i Krystyna, które drążą tunele metra, zakończyły pracę na ostatnim odcinku linii M2. Ich rozmontowanie i wydobycie zajmie około miesiąca. Teraz pora na kolejne etapy budowy podziemnej kolei na Bemowie – m.in. torowisko i perony nowych stacji.
Legnicka SSE – wzmacnia MŚP, zabiega o inwestorów w trzech nowych parkach przemysłowychartykuł
Pokaż artykuł
Legnicka SSE – wzmacnia MŚP, zabiega o inwestorów w trzech nowych parkach przemysłowych
Ponad 900 mln zł pozyskane jako wsparcie dla samorządów, kolejne miliony przeznaczone na inwestycje infrastrukturalne. Ośmiu nowych przedsiębiorców z innowacyjnymi projektami. Tak wyglądał 2022 r. w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Bieżący rok w LSSE zapowiada się równie ambitnie, bo spółka wspólnie z rządowymi agendami i samorządami planuje rozwój trzech parków przemysłowych. To kolejne ponad 1000 ha wolnych terenów inwestycyjnych.
[Warszawa] Szwedzka 43 nową inwestycjąartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Szwedzka 43 nową inwestycją
Kojarząca się ze starymi kamienicami i opuszczonymi fabrykami warszawska Praga Północ już od dłuższe...
Kolejne kamienice przy Wschodniej w Łodzi na finiszu remontów. Przeszły wielkie metamorfozy! [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kolejne kamienice przy Wschodniej w Łodzi na finiszu remontów. Przeszły wielkie metamorfozy! [ZDJĘCIA]
Trwa rewitalizacja Łodzi. Remonty kolejnych kamienic przy ulicy Wschodniej dobiegają końca. Sprawdzamy, jak zmieniły się budynki pod numerami 35 i 45.
[dolnośląskie] KGHM Metraco wyróżnione w konkursie „Ekolaur PIE”artykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] KGHM Metraco wyróżnione w konkursie „Ekolaur PIE”
Jakość produktu i ochrona środowiska – to elementy, które leżały u podstaw inwestycji KGHM Metraco w...
PKP PLK S.A. modernizują stację Warszawa Gdańska [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. modernizują stację Warszawa Gdańska [FILM]
Kolejna duża inwestycja PKP PLK S.A. w Warszawie. Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak wygląda przebudowa stacji Warszawa Gdańska na początku 2025 roku? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Jak wygląda przebudowa stacji Warszawa Gdańska na początku 2025 roku? [FILM]
Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska. Powstaje nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym dostęp na perony i do pociągów oraz usprawni przesiadki na metro, autobusy i tramwaje. Długie wiaty nad peronami ochronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a nowa informacja pasażerska lepiej poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA